Nieuw: opleiding projectmanagement voor leveranciers en contractors
Newpoint Professionals heeft samen met PNV Panels een nieuwe opleiding Project Management uitgewerkt, gericht op leveranciers en contractors in een industriële sector.
Een project leiden aan de kant van de leverancier vraagt een specifieke aanpak. De projectmanager vertrekt vanuit een bestelling van de klant, die bepaalde verwachtingen heeft rond kwaliteit en levertermijn. Voor de Project Manager aan leverancierskant is opvolging van de financiële aspecten heel belangrijk, denk daarbij aan meer- en minwerken, maar ook bijvoorbeeld cash flow planning.
Newpoint Professionals wilde de opleiding opbouwen rond een project dat echt uitgevoerd is. Dat hebben we samen met PNV Panels kunnen doen, een bedrijf waar projectmanagement heel relevant is, zoals bij de meeste leveranciers en contractors. De opleiding die we samen met hen hebben uitgewerkt, is nu ook beschikbaar als open opleiding, of als in-company training. In drie dagen leer je op een heel gestructureerde en praktische manier de juiste stappen te zetten in elke fase van het project, van bestelling tot oplevering.
Er wordt een opsplitsing gemaakt tussen het versterken en verbeteren van de hard en soft skills van de project manager. De training start vanuit een reële beginsituatie: een prijsvraag of bestelling. Tijdens de opleiding wordt er vooral aandacht besteed aan praktische oefeningen op basis van duidende voorbeelden. De project manager leert om op een uniforme manier projecten op een succesvolle manier tot een einde te brengen.
neem contact met ons op voor de in-company training.