Omschrijving

Goed ontwikkelde soft skills zijn essentieel voor een succesvolle projectmanager. In deze driedaagse opleiding leer je hoe je leiding geeft aan een projectteam, en wat de sociale vaardigheden zijn die je nodig hebt om een team succesvol te laten samenwerken.

In de opleiding “Soft skills voor Project Managers” komen twee groepen gedragscompetenties aan bod. We bekijken Project Management vanuit de Project Manager zelf: Hoe ga je aan de slag om je persoonlijk gedrag en houding te verdiepen en versterken?
Aan de andere kant gaan we dieper in op sociale vaardigheden en teamwerk. Welke vaardigheden heb je als Project Manager nodig om met de diverse belanghebbenden rondom het project goed samen te werken?

Deze opleiding sluit naadloos aan op onze opleiding “Project Management Processen”, waarin de vaktechnische competenties (hard skills) van Project Management aan bod komen. De processen die een Project Manager moet kunnen toepassen om een project succesvol uit te voeren:

  • 5 procesgroepen: Initiëren, Plannen, Sturen, Uitvoeren en Afsluiten
  • 9 processen: Scope, Tijd, Kost, Kwaliteit, Risico, Communicatie, Organisatie, Resources en Procurement

Inhoud

Projectleiderschap

  • Leiderschap
  • Betrokkenheid en motivatie
  • Zelfbeheersing
  • Assertiviteit
  • Probleemoplossing
  • Creativiteit
  • Efficiëntie

Sociale vaardigheden en teamwerk

  • Communicatie
  • Teamwerk
  • Onderhandelen
  • Conflicthantering

Docent

Nog te bepalen

Aanpak

  • De opleiding voorziet in een hands-on aanpak: een interactieve opleiding met een praktische invalshoek.
  • De deelnemers worden op regelmatige basis ondervraagd over de opgedane kennis van theorie, tools en technieken en ook gevraagd te vertellen over het toepassen van de geleerde technieken in hun werkomgeving.
  • Ervaring delen en netwerken: er wordt actief aangemoedigd dat de Project Managers mekaar leren kennen, ervaringen delen, feedback geven en stimuleren.

Aanvullende opleiding

In deze driedaagse opleiding komen de “soft skills” voor Project Managers aan bod.

Wij bieden eveneens een opleiding van vier dagen aan m.b.t. de vaktechnische competenties (hard skills) van Project Management. De processen die een Project Manager moet kunnen toepassen om een project succesvol uit te voeren:

  • 5 procesgroepen: Initiëren, Plannen, Sturen, Uitvoeren en Afsluiten
  • 9 processen: Scope, Tijd, Kost, Kwaliteit, Risico, Communicatie, Organisatie, Resources en Procurement

Certificering

Opleidingsattest van Newpoint Professionals

Praktisch

  • In company opleidingen kunnen volledig op maat uitgewerkt worden.
  • Wij voorzien meestal drie halve dagen. 
  • Deze opleiding kan ook op avonden georganiseerd worden.
  • Deze opleiding komt in aanmerking voor subsidiëring door de KMO-Portefeuille

Kmo-portefeuille

Newpoint Professionals is erkend door de KMO-Portefeuille voor de pijler Opleiding. Bespaar tot 40% door een project in te dienen ten laatste 14 dagen na aanvang van de opleiding. Meer info: www.kmo-portefeuille.be.

Meer informatie over onze in company opleidingen?

Contacteer ons

Terug naar het overzicht